فروردین ۰۷، ۱۳۸۹

چاوز پس از رادیو و تلویزیون در پی اعمال کنترل بر اینترنت

فیگارو : هوگو چاوز پس از رادیو و تلویزیون ، در پی اعمال کنترل بر اینترنت است

روزنامه فیگارو (روزنامه صبح پاریس ) در شماره 25 مارس در گزارشی به قلم توماس وامپویل ، به تصمیم جدید هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا مبنی بر اعمال کنترل بیشتر بر روی اینترنت ، پس از محدود کردن رادیو تلویزیون پرداخته است .
فیگارو مینویسد ،هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا، که بدلیل تمایل زیاد به کنترل رسانه ها، در جهان شهرت دارد، پس از حضور مستمر در برنامه های تلویزیونی، رادیوئی و همینطور حضور در چندین نشریه، این بار تصمیم گرفته تا در فضای مجازی، که در جهان امروز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، نیز جائی برای خود دست و پا کند.
فیگارو در ادامه مینویسد ، که چاوز به تازگی بلاگی برای خود بر روی اینترنت، راه انداخته است. هوگو چاوز که روز یک شنبه در برنامه روزانه رادیوئی با عنوان “الو رئیس جمهوری” حاضر شده بود، گفت : وبلاگ من ،سنگری برای یک فعال انقلابی بولیواری خواهد بود چاوز در این برنامه رادیویی میگوید ،برای من جائی بر روی اینترنت آماده کنید، صفحه ای که به من امکان دهد تا با جهان گفتگو کنم.
این در حالیست که تاکنون هوگو چاوز، بدگمانی خود به اینترنت را پنهان نکرده است و به عقیده وی اینترنت، فضائی “ضد انقلابی” است و ابزاری در خدمت “کودتا” است و در حالیکه به نوشته فیگارو 30 درصد از مردم ونزوئلا به اینترنت دسترسی دارند، رئیس جمهوری این کشور از دو هفته پیش مصمم شده تا این فضای مجازی را نیز به زیر کنترل برده تا به گفته وی فضای آزادی نباشد تا هر کس هر کاری بخواهد در آن انجام دهد، که البته منظور، جلوگیری از فعالیتهای ضدرژیم دیکتاتوری وی در اینترنت است.
به نوشته فیگارو ، جامعه اهل ژورنالیستی ونزوئلا معتقد است که تنها راه ارتباطی کاملا آزاد در ونزوئلا، اینترنت است و هر آنچه که بر روی سایتها و پایگاههای اینترنتی منتشر میشود ، حکومت دیکتاتوری چاوز را عصبانی می کند. به نوشته این نشریه صبح چاپ پاریس، هوگو چاوز با همین انگیزه انقلابی (اعمال کنترل ) و با همان ژستهای همیشگی خود، اعلام می کند که خودم با انتشار اخبار، اینترنت را بمباران می کنم .


با سپاس : ترجمه و برگردان : اَلفی – بابیلونسکای بلاگ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر