مهر ۰۹، ۱۳۸۸

پاک بودن مدفوع خروس گوشتخوار، حرمت خراب کردن زندگی دیگران، حرمت ایستاده آب خوردن در شب، خلاف شرع بودن چهارشنبه سوری




فتواهای جدید آخوند خامنه ای: 
س: حسادت وخراب كردن زندگى ديگران چه حكمى دارد وعقوبتش چيست؟
ج) خراب کردن زندگى ديگران حرام است و عقوبت آن در اختيار خداوند است.
س: به نظر جنابعالى کشيدن سرمه براى مرد چه حکمى دارد آيا مى‌تواند بکشد؟
ج) فى نفسه اشکالى ندارد.
س: خروسى كه گوشت پخته مى‌خورد گوشتش حلال است؟ آيا مدفوع آن نجس است؟
ج) گوشت آن حلال و مدفوع آن نيز پاک است.
س: اگر مردی صدای خود را چه خودش و يا با دستگاهی شبيه زن کرده و کاملاً مثل زن شود چه حکمی دارد؟
ج) اصل تبديل صدا به شکل صداى زن فى نفسه اشکال ندارد ولى اگر موجب تحريک شهوت و يا مفسده‌ و يا اذيّت ديگران باشد، جايز نيست.
س: مى‌خواستم بدانم که: اگر به جاى محمد به دوستان خودمان بگوييم ممد اشکالى دارد يا نه؟
ج) اشکال ندارد ولى مناسب است اسم را صحيح بگوييد، و اگر اينگونه ناميدن موجب ايذاء يا هتک او شود جايز نيست.
س: عموى من بيمارى سختى به همراه درد كشنده و غير قابل تحمل دارد كه مربوط به مسائل مغزى و حملات قلبى است. بيمارى او در حد مرگ و كشنده است. دكتر وى توصيه كرده براى آرامش روزى دوبار «ويسكى*» با چاى بخورد. كه باعث تخفيف درد مى‌شود.
وى مى‌خواهد بداند آيا در اين شرايط جايز است و اگر نه آيا در شرايطى كه درد كشنده او را كاهش مى‌دهد باز هم جايز نيست.
ج) استفاده از هرگونه خوردنى يا نوشيدنىِ حرام، شرعاً جايز نيست مگر در موارد ضرورت علاج آن هم فقط به مقدار ضرورت، ولكن در روايات آمده است كه: خداوند منان شفا را در خمر قرار نداده است.
: آيا مى‌توان با تربت کربلا (مهر هايى که از کربلا مى‌آورند) روزه را چه واجب و چه مستحب افطار کرد؟
ج) اگر احراز شود که تربت سيدالشهدا (ع) است، خوردن کمى از آن مانع ندارد (چه در موقع افطار و چه غير آن).
س: دستور شريعت نسبت به نوشيدن آب در حال ايستاده چيست؟
ج) ايستاده نوشيدن آب در شب مكروه است.
س: در بين دوستان شنيده‌ام كه پسر مى‌تواند براى يكبار ريشهايش را با تيغ بزند (براى درست رشد كردن ريش). آيا اين درست است؟
ج) تا وقتى كه مويى به صورت نروئيده است، كشيدن تيغ مانعى ندارد ولى اگر مو بر صورت روييده باشد ـ ولو به شكل پراكنده و كم ـ كشيدن تيغ، بنابر احتياط واجب، جايز نيست.
س: نظر جنابعالى درباره چهارشنبه سوری چيست؟
ج) علاوه بر آنکه هيچ مبناى شرعى ندارد مستلزم ضرر و فساد زيادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود، مضافاً بر اينکه احيای سنت آتش‌پرستان مى‌باش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر